L’évaluation, étape indispensable vers l’espace européen de l’enseignement supérieur et de la recherche
Forum
Présidence française de l’Union européenne 2022
Haut Conseil de l’évaluation de la recherche et de l’enseignement supérieur (Hcéres)
En contribuant à façonner le paysage de l’enseignement supérieur et de la recherche, l’évaluation est un processus indispensable pour dessiner l’avenir de l’Union européenne.
Cet événement propose une réflexion sur le rôle de l’évaluation pour répondre aux défis générés notamment par l’internationalisation et la digitalisation de l’enseignement supérieur et de la recherche.
Les quatre composantes du continuum formation-recherche-innovation-insertion professionnelle seront au centre des discussions sur les enjeux de l’évaluation.
Prochainement
Conférence - Tokyo, Japon et en ligne
The 4th United Nations Open Science and Open Scholarship Conference will convene policymakers, IGO representatives, researchers, scholars, librarians, publishers, and civil society. The Conference will serve as an urgent call to accelerate transformations in science and scholarship in alignment with the…
Conférence - Barcelone, Espagne
DCMI 2025, the twenty-third International Conference on Dublin Core and Metadata Applications, will bring together experts, researchers, and practitioners to explore the theme « Meta(data) at the Core: Bridging Human Knowledge and AI Innovation ». This premier event in the metadata community…
Conférence - Wellington, Nouvelle-Zélande et en ligne
iPRES is an international community of digital preservation researchers and practitioners. A key element of iPRES conferences is their inclusiveness. Experts from all parts of the world contribute to shaping the conference to ensure that it meets the needs of…
Forum - Bruxelles, Belgique
The EOSC Symposium 2025 will mark the exciting transition of the EOSC Federation into its operational phase. As with previous editions, participants can expect insightful discussions, strategic updates, and unparalleled networking opportunities.